O zapalniczkach Zippo – Kamień Rezerwa

Posted: June 14, 2013 in Zapalniczki Zippo
Tags: , , , ,

Cześć, jak wam mijają upale dni? Bo mi po tych deszczach wyjątkowo przypadły do gustu😛
Dobra, notka będzie należała do tych krótszych, bo i zagadnienie nieskomplikowane. Opisując kiedyś tam wymianę kamienia, nie napisałem o dosyć ważnej i praktycznej rzeczy. Wydaje mi się, iż jest to na tyle istotne, że należy jednak wspomnieć o tym.

Kamień Rezerwa – przydatna rzecz.

 

Pewnie wielu z Was miało niemiłą sytuację – kamień w zapalniczce skończył się w najgorszym z możliwych momentów. Przykra sprawa. Jeśli jesteśmy na imprezie, gdzie znajomi palą, problem nie jest wielki.  Natomiast jeśli sami wracamy z pracy, albo jesteśmy na długim spacerze, to wyskoczenie resztki kamienia spod kółeczka trącego może zasmucić, a nawet znacznie podnieść ciśnienie. Jeśli kończy nam się benzyna w zapalniczce, to objawy można zauważyć dosyć szybko, natomiast z kamieniem jest inaczej.

Benzynowe zapalniczki Zippo - Jack Daniels, 3 logo Zippo i Zippo do fajek

Benzynowe zapalniczki Zippo – Jack Daniels, 3 logo Zippo i Zippo do fajek

Z tego powodu kamień zapasowy, to dobra sprawa. Oczywiście jeśli będziemy ostrożni i będziemy delikatnie kręcić dociśniętym kółeczkiem, to jeszcze kilka razy odpalimy zapalniczkę. Kamienia nie musimy trzymać w portfelu, czy kieszeni. Możemy go schować w zapalniczce. Istnieją przynajmniej dwa sposoby przetrzymywania kamienia rezerwowego. Jeden, zapas znajduje się między wacikami, a zatyczką filcową. Drugi sposób, to włożenie kamienia do dziury we wkładce filcowej. O przechowywaniu zapasowego kamienia w zapalniczce dowiedziałem się z netu jakieś pół roku temu. Na blogach i forach ludzie mają różne zdanie o tych metodach, ale zdecydowanie więcej ludzi jest ZA. Jednak są też ludzie, którzy twierdzą, że nie jest to zdrowe do kamienia. A klika osób stwierdziło, że po wyciągnięciu zapasowego kamienia, na wacie zostawał dziwny osad. Te grono ludzi, to jednak mniejszość, reszta użytkowników nie potwierdza tego typu zdarzeń. Mi także się takie coś nie zdarzyło. Nie wiem dlaczego niektórzy mają takie przykre doświadczenie. Może przez tanie podróbki benzyny, czy kamieni?  Używanie jakichś zamienników jest trochę bez sensu, bo oryginalne kamienie, czy benzyna są dosyć tanie, a starczają na dosyć długo. Robię raz na kilka miesięcy zakupy w sklepie manabri.pl i mam spokój.

Kamień wkładamy pod filc lub do do dziurki w filcu

Kamień wkładamy pod filc lub do do dziurki w filcu

Wnioski końcowe. Od kilku miesięcy zapasowy kamień mam zawsze w zapalniczce, ani razu nie miałem z nim żadnych problemów, a dwa, czy trzy razy taki zapas oszczędził mi kupę nerwów😉 Sama wymiana kamienia, jak opisywałem to wcześniej, nie sprawia problemów i trwa chwilę. Zdarzyło mi się wymieniać kamień podczas rzęsistego deszczu, i też się udało😉
Także pamiętajcie! Włóżcie do swojej zapalniczki Zippo zapasowy kamień, a na pewno nie będziecie tego żałować!

Leave a Reply

